معمارشیتکت
**به نام یگانه معمار هستی** خدا در مکان های دور از انتظار به دست افرادی دور از انتظار و در مواقعی تصور ناپذیر معجزات خود را به انجام می رساند. برای آن مهربانِ توانا ، غیرممکن وجود ندارد ... همیشه ، همیشه و همیشه امیدی هست ...
ساختمان آمفی تئاتر و کتابخانه مرکزی دانشگاه سمنان

 

طراحی ساختمان آمفی تئاتر و کتابخانه مرکزی دانشگاه سمنان که در سایت اصلی این دانشگاه در حال ساخت است در کنار طرح بزرگترین معماران دنیا قرار گرفت.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه سمنان ؛ طرح این ساختمان به عنوان کانسپت های برتر معماری و هنر در مجلات و وب سایتهای معتبر بین المللی به صورت پی در پی به چاپ رسیده است .
مجله و وب سایت evolo ایالات متحده آمریکا که تنها به طرحهای پیشرو و خلاقانه و دارای ارزش هنری در سطح بسیار بالا در قرن 21 می پردازد این طرح را به صورت مفصل مورد بررسی قرار داده است .
اخیرا وب سایت معتبر arthitectural طرح آمفی تئاتر و کتابخانه مرکزی دانشگاه سمنان را در کنار طرح بزرگترین معماران دنیا از جمله زاها حدید ، نورمن فاستر استیون هال و گروه BIG به عنوان پربازدید  کننده ترین طرحهای فرهنگی دنیا در سال 2012 اعلام نموده است .
یاد آور می شود ؛ این طرح در لیست مورد نظر در کنار موزه ماکسی رم اثر زاهاحدید برنده بهترین ساختمان سال دنیا در سال 2010 در فستیوال جهانی معماری قرار گرفته است .
در این پروژه سعی شده که حجم مجموعه کتابخانه دانشگاهی و سالن آن بعنوان یک تندیس یا یک عکس به یاد ماندنی باقی بماند .گره و چفد ضربدری در نما ,حجم را از نظر بصری به هم پیوسته نشان میدهد .در حالی که شیشه های ثابت تیره مثلثی شکل فضا را روشن میکند و در واقع به نوعی با نور و سایه بازی میکند. این عناصر با کاهش نور خورشید بخصوص در تابستان گرم و خشک سمنان یک فضای آرام را بوجود می آورد .
آمفی تئاتر شامل 1000 صندلی و 100, 200 صندلی برای سالن تجمع ,فضای چند منظوره , فضای انتظار و....را شامل میشود.
کتابخانه شامل بخش مطالعه , نشیمن مخصوص مطالعه روزنامه , ذخیره سازی چند زبانه , کافی نت ,سالن مجموعه مراجع , دفتر اداری , فضای کتاب های نفیس و ... است .

طراحی آمفی تئاتر و کتابخانه دانشگاه سمنان توسط مهندسین مشاور معماری موج نو در سال 2006 انجام شده و در مساحت ناخالص هشت هزار متر مربع در حال ساخت است .

ساختمان آمفی تئاتر و کتابخانه مرکزی دانشگاه سمنان

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ارسال شده در تاريخ : جمعه 19 مهر 1392 :: توسط : mozhgan

**به نام یگانه معمار هستی** چیزی برای گفتن ندارم همه ی حرفای من توی این متنا و پستا خلاصه شده امیدوارم خوشتون بیاد واز مطالب وب نهایت استفاده رو ببرید ******** یاد من باشد ... یاد من باشد که فــردا دم صبح به نسیم از سر مهــر سلامی بدهم و به انگشــت نخی خواهم بست که فراموش نگردد فــــــردا با همه تلخی و نـــاکامی ها زنـــدگی شیرین است! و به شکرانه دیدار نسیم هر صبح زنــدگی باید کرد ...
موضوعات
مطالب اخير
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان معماری و آدرس memar-kocholooo.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.